Structure and function of DNA
Цели обучения, которые необходимо достичь на этом уроке (ссылка на учебный план) | 11.4.1.8 установить связь между структурой ДНК и ее функцией; 11.4.1.9 описывать химическую структуру нуклеотидов и объяснять их связывание и расположение в молекулах ДНК; |
Цели урока |
|
Языковая цель
| Предметный словарь и терминология: Переработано : код, генетическая информация, наследование Новинка: нуклеотиды, аденин, гуанин, тимин, цитозин, комплементарный, антипараллельный, двойная спираль.
Полезные наборы фраз для диалога и письма: ДНК состоит из X содержит сможет сделать) Молекула ДНК состоит из X, соединенных Y. Нуклеотиды могут образовывать ... Это свойство используется X для ... |
Ценности, привитые на уроке
| Непрерывное обучение и открытие новой информации Навыки моделирования и обобщения |
Межучебные ссылки | Chemistry, Molecular Biology |
ICT skills | Not Applicable |
Prior knowledge
| Molecular biology, g7, g8, g9, g10 |
Course of the lesson | |||||
Planned stages of the lesson | Planned activities at the lesson
| Resources | |||
Beginning of the lesson 2 minutes 3 minutes | Warm-up question “What do you know about DNA?” Each student should write 1 sentence about DNA using prior knowledge and using the picture on the board including information about location in the cell, structure and function of DNA Teacher checks the information. Discuss and introduce LO of the lesson | PPT slide #2 PPT slide #3,4 | |||
Middle of the lesson 12 minutes 5 minutes 15 minutes | Students read the text “DNA - a very ‘large’ molecule” and do matching (Task #4) - peer assessment Students answered for the question in Task #5 - group discussion and group assessment TRUE\FALSE activity - students will arguing using phrases below I think it is TRUE/FALSE, because……………………… Modeling of the DNA molecule. Students work in group of 3-4. One candidate from each group will introduce the model. Members from other group will assess using rubrics/criteria | Handout material – Appendix 1 PPT slide #5 (Vocab) PPT slide #6 PPT slides #7-10 Rubric sheet Appendix 2 | |||
End of the lesson 3 minutes | List 3 things your neighbour has learnt today | ||||
Differentiation - how do you plan to provide more assistance? What kind of tasks do you plan to set to more able learners? | Evaluation - how do you plan to check the level of mastering the material by the learners? | Health and safety rules | |||
More able students put together the plastic models of DNA | (1) ответы на вопросы в течение урока (2) групповая обратная связь по поставленным задачам (3) наблюдение за работой учащегося при хождении по комнате (4) завершение деятельности (5) расширенные вопросы и ответы |
| |||
отражение
Были ли цели урока / задачи обучения реалистичными? Все ли ученики достигли LO? Если нет, то почему? Хорошо ли сработала моя запланированная дифференциация? Я придерживался тайминга? Какие и почему были отклонения от плана урока? | Используйте этот модуль, чтобы обдумать урок. Ответьте на самые важные вопросы об уроке в левой колонке. | ||||
|
Куралай Мукашева,
Өскемен қаласы химия-биология бағытындағы Назарбаева Зияткерлік мектебінің
Биология пәні мұғалімі
Шығыс Қазақстан облысы