» » Адам ағзасының химиялық құрамы. Макроэлементтер, микроэлементтер және олардың маңызы

Адам ағзасының химиялық құрамы. Макроэлементтер, микроэлементтер және олардың маңызы


Қысқа мерзімді жоспар

Пән: Химия

Бөлім: 

9.3В     Адам ағзасындағы химиялық элементтер

Педагогтің аты-жөні

Токкожина А.Б.

Күні :        

 

Сынып: 9 А

Қатысқан оқушылар:               Қатыспаған оқушылар :     

Сабақтың  

тақырыбы:                     Адам ағзасының химиялық құрамы.

                                           Макроэлементтер, микроэлементтер және олардың маңызы.

 

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаттары

9.5.1.1 адам ағзасының құрамына кіретін элементтерді атау және олардың маңызын түсіндіру (О, С, Н, N, Ca, P, K, S, Cl, Mg, Fe);

9.5.1.2 Қазақстанның тұрғындарының типтік тамақтану рационын зерттеу және теңгерімді тамақтану рационын құрастыру

Сабақтың мақсаты :

-  

6ңайтқыштардың атауын біледі  адам ағзасының құрамына кіретін элементтердің тізімін  және олардың пайыздық құрамын  біледі;

-макро-және микроэлементтердің ажыратады, маңызын түсінеді;

- Қазақстан тұрғындарының  типтік тамақтану рационын түсінеді, теңгерімді  тамақтану  рационын құрастырады

                                                                                       Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы: 

      2 мин

 

 

       

         1 мин

         3 мин

«Психологиялық жағымды ахуал қалыптастыру:

«Жағымды тілектер алқасы» әдісі.

Сыныппен жұмыс

Оқушыларға Bilimland.kz

сілтемесі арқылы  адам ағзасының химиялық құрамы туралы видео көрсету.Сыныппен талқылау

Жеке жұмыс: тапсырма 1

 Адам ағзасында кездесетін элементтердің пайыздық мөлшері бейнеленген кесте ұсыналады. Берілген кестені қолданып, ағзадағы кездесетін мөлшеріне қарай отырып, элементтерді макро және микроэлементтерге жіктеуді сұрау.

Тақтадан көрсетілген дайын жауаптар арқылы оқушылар өздерін тексереді.

 

«Бас бармақ»

 

Өзін- өзі бағалау

Таратпалар химиялық элементтер

 

 

 

видеоролик

https://twig-bilim.kz/film/balanced-diet-5890/

 

Үш түрлі стикерлер

 

1-қосымша

Слайд, оқулық

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың ортасы

       3 мин

 

 

 

 

 

 

       4 мин

 

 

 

 

 

 

       4 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        2 мин

 

 

 

        10 мин

   

 5 мин

6 мин

 

Wordwall платформасын қолдану

тапсырма 2

 «Жетіспейтін сөзді енгізіңіз» әдісі

Жұптық жұмыс:

Educaplay платформасын қолдану

тапсырма 3

«Ия -жоқ» әдісі

тапсырма 4

Wordwall платформасын қолдану

 

Топтық жұмыс:

Видео көрсету

1 топ: Осы кестені пайдалана отырып, Таңғы ас мәзірін құруларын сұрау.

2 топ: Түскі ас  ас мәзірін құруларын сұрау,

оның құндылығын есептеу.

3 топ: Кешкі ас  ас мәзірін құруларын сұрау,

оның құндылығын есептеу.

4 топ: Әр түрлі іс-әрекетке кеткен құндылықтары көрсетілген кестені пайдалана отырып, бір күнде жойылатын энергияны есептеу.

Оқушылардың жауаптарын тыңдап, ойларын түйіндеу.

 тапсырма 5

 Тәжірибе:

Чипсы, қуырылған картопты жандырады

 

7-тапсырма

«Kahoot» платформасын қолдану


Жетіспейтін сөздерді жазады, сөйлем құрастырады.

Оқушылар сұрақтарға жауап береді

 

Химиялық элемент пен оның биологиялық қызметінің арасындағы сәйкестікті табады

 

 

 

Видеоны топта талқылау

Оқушылыр қосымшаларды қолданып

Ас мәзірін құрастырады

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Чипсы, қуырылған картопты жандырады

Қорытынды жасайды.

 

 

Жылдам сұрақтарға жауап береді

 

 

 

 

.

«Смайликтер»

Дескриптор

6 балл

-Сұрақтарға жауап береді

Дескриптор

6 балл

-Түсіндіреді

-Талдайды

«Екі жұлдыз, бір тілек»

«Табыс баспалдағы»

 

Wordwall

https://wordwall.net/ru/myactivities

 

 

 

 

 

Educaplay

https://www.educaplay.com/learning-resources/17886877-learning_resource.html

 

 

 

https://wordwall.net/ru/resource

 

 

 

 

 

 

видеоролик

https://bilimland.kz/kk/subject/ximiya/7-synyp/taham-quramyndahy-qorektik-zattar

2-қосымша

3-қосымша

 

4-қосымша

5-қосымша

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Құралдар:

Чипсы, қуырылған картоп

 

 

 

https://www.google.com/search?q=kahoot

Сабақтың соңы

5 минут

Үй тапсырмасын беру :  3,4 - тапсырма

 

Кері байланыс

 

 

 Өз деңгейлерін анықтайды.

Рефлексия. «Мұғалімге хат» тәсілі арқылы жаңа тақырып бойынша берілген ақпаратты талқылайды және салыстырып бағалайды. Пікір жазады

Мұғалімге хат

Бағалау

Мұғалім формативті бағалауы бойынша қорытынды балын қояды.

Смайликтер арқылы формативті бағалау жүргізіледі.








1-қосымша

Химиялық элемент 

Адам ағзасы, %

Оттек

65,04

Кремний

0,01

Алюминий

0,001

Темір

0,1

Кальций

1,4

Натрий

0,26

Калий

0,27

Магний

0,1

Сутек

10,05

Титан

0,001

Хлор

0,25

Фосфор

0,8

Көміртек

18,25

Күкірт

0,21

Азот

5

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-қосымша 

 

Кейбір тағамдардың энергетикалық құндылығы

Тағамның атауы

Масса г.

Құнарлылығы  ккал

Тағам атауы

Масса г

Құнарлылығы . кал

Қара нан

50

109

Қайнатылған сиыр еті

90

134

Бидай наны

50

123

Қуырылған коде

100

162

Сары май

20

76

Буға піскен котлет

100

168

Жұмыртқа

1 шт.

133

Бұқтырылған көкөністер

225

140

Қантпен шай

200

86

Сары май қосылған пісірілген картоп

250

280

Сүт пен қант қосылған кофе

200

139

Жасыл бұршақ

100

40

Қант және сүт қосылған какао

200

218

Тұздалған майшабақ

100

120

Қатты ірімшік

50

104

Пісірілген макарон және май

200

364

Пісірілген шұжық

50

103

Жаңғақ

100

565

Қарақұмық

200

102

Балмұздақ

100

226

Жүгері бар сұлы майы ботқасы

200

200

Сүт шоколады

50

233

Йогурт

200

100

Печенье

100

298

Ірімшік жартылай майлы

100

174

Балғын қияр

100

30

Сүт

180

111

Өсімдік майымен жаңа қырыққабаттан жасалған салат

155

100

Айран

180

109

Компот

200

161

Қуырылған тауық сорпасы

200

260

Алма, алмұрт, апельсин

100

42

Қаймақ қосылған борщ

300

169

Жеміс шырыны

200

90

 

 

 

 

3-қосымша 

                                  Түрлі іс – әрекеттер үшін жұмсалатын энергия

Іс- әрекет түрі

Жұмсалатын энергия (ккал ч)

Ұйықтау және демалу

Төсеніштерді тазалау және жуу

Оқу, теледидар, компьютер

Ыдыс жуу, ас үйді тазалау

Едендерді тазалау

Кір жуу

Кітап оқу

Сабақтағы топтық, жұптық жұмыстарда жауап беру, емтихан

Зертханалық жұмыстарды орындау

Спортпен айналысу

Көлікпен жүру

65-77

100-140

90-100

130-140

160-180

200-270

100-110

100-120

120-150

300-600

100



СҚО

Петропавл қаласы

«әл-Фараби» мектеп-лицейі

Химия пәнінің мұғалімі

Токкожина Айнагуль Булановна

24 қаңтар 2025 г. 432 0

Жаңалық тізбесі

Нұрлы Отанымыз-тәуелсіз Қазақстан

15 желтоксан 2023 г. 22 250 0

Армысың, әз-Наурыз!

20 наурыз 2023 г. 22 966 0

Жаңалықтар мұрағаты

«    Ақпан 2025    »
ДсСсСрБсЖмСбЖс
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728